Translate

lördag 28 maj 2011

Morsdagsbukett...


...med härliga pioner, inköpt av äkta hälften hos Angela på ÄNGLABLOM.



Ute i trädgården sväller pionknopparna...



...men det har varit för kallt, för den stora suffriticosan har inte slagit ut än, som den brukar kring morsdagshelgen.


Pionen 'Gardenia' från ULRIKSDAL i Kivik, inköpt vid DETTA besöket, håller på att slå ut. Färgen benämns som champagnerosa...


Om man bor i Skåne, och nära Österlen, är det väl värt att fira morsdag, genom att åka till ULRIKSDAL, för att se den underbara uppenbarelsen av ett blommande näsduksträd.


Helt fantastiskt!!!


Efter denna lördags besök i Kivik, utökades pionbesättningen med en ny, strålande stjärna: 'Coral Charm'.


Jag önskar alla mödrar med familjer en trevlig morsdag!(Och alla andra med förresten!)

Mer morsdagshyllning finns hos HÅKAN.

Ha en fortsatt trevlig helg!
hälsn
AnnA






4 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Tack för härliga bilder! Någon sådan utflykt kan jag nog inte vänta mig, men morsdagsfika med nybakade muffins har jag hört det viskas om...

AnnCharlotte sa...

Min familj samlas inte förrän i kväll så jag får väl vänta.....
ha det bra :)

NinaH sa...

Vacker "mor-bukett"!
Hm... Ja, denna vinter har gett oss en hel del "överraskningar" i sitt efterspel....;-)
Ulriksdal är verkligen värt besök. Säsongen runt!
Härliga nyinköp du gjort. Pioner kan man inte få för många av!;-)

Petit Eyekiss sa...

Underbart vackra bilder. Ett näsduksträd har vi i Sthlm. också. Missade det tyvärr.
Pioner, vill ha,vill ha, men de trivs nog inte här på Tallberget.
Önskar dig en trevlig Mors Dag!
Elisabeth