Translate

tisdag 30 oktober 2012

MOODBOARD: Oktober


KARIN A med bloggarna  "Karin A fotografi" och "FABRIKEN" har inspirerat mig att börja göra moodboards i slutet av varje månad. 
Mitt emellan två arbetspass i helgen samlade jag ihop dessa hösttecken från vår trädgård, och  tänk, på skuggiga ställen fanns det fortfarande frostiga löv kvar...


...som fort smälte undan av höstsolen på mitt bord.


Bland mina hösttecken fanns ett vårtecken - en liten självsådd pensé - som fick mig att tänka - penser(franska) - på den kommande våren.


Den sista blommande rosen blev en fransyska: busk- och rabattrosen 'Bonica'.(Läs mer HÄR) De frostnupna är "engelskmän på landet": Austinrosen 'The Country Man'(LÄNK).De små nyponen är från rosen 'Valdemar', och det stora från damascenerrosen 'Hebes Lip'.(Blomning HÄR och HÄR.)
Det glädjer mig också att jag har mängder av  sommarsådda digitalisplantor att placera ut i våra rabatter - dock inte vita som på bilden.


Några kvistar med blommande 'Bonica' har fått plats på vårt matbord. Man får passa på så länge det finns liv.
Jag vet inte om KARIN A tänker fortsätta med sitt tema moodboards, då hon hade gått året runt hela året förra månaden, och HÄR finns hennes bidrag från September.
Gå även HIT och HIT för att inspireras av höstliga moodboards från "FABRIKEN".


November närmar sig - det är dags att tända ljus, både inne och ute.(Fler änglabilder HÄR.)
   Ha en fortsatt skön vecka!
 hälsningar
 AnnA

6 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

En vacker månad.

Karin A sa...

Åh så vackert och vad mycket du har som blommar. Visst vill jag fortsätta - men i något annorlunda form. Omväxling förnöjer. Kul att du hittat till Fabriken också. Inte min blogg men ett väldigt inspirerande ställe. ;) Kram!

Lotta sa...

Vilken härlig färgklick och vad mycket som fortfarande blommar hos dig, fint att du även fick med frosten!
Ha det så bra.
Lotta

Katarina sa...

Färgsprakande foton som verkligen fångar känslan av oktober.
Oktober är en härlig månad, men november kan jag vara utan.
//katarina

Johanna sa...

Vackra bilder! =)

Desirée sa...

Nydelige moodboards!