Translate

lördag 5 oktober 2013

Oktober målar...


...landskapet med mustiga färger.
Tokeryd i Jönköping, Småland,...


...trädgårdsvy vid Vittskövle slott, Skåne,...


 ...och ljuvga färgskiftningar bland träd och buskar i Kivik, på Österlen.


Det är skördetid för äpplen och päron...


...och årets äppletavla i Kivik,...


...skapad av Emma Karp Lundström...


...är paradisiskt vacker.


I Kivik, vid Kiviks musteri tar jag mig ner genom hasselmuslunden, ner till strandkanten,...


 ...ser det salta havsvattnet skvalpa mot stenarna.



 Ser ni det fina svanparet  som skymtar bland vassen?


Skjutfältet vid Haväng är betesmark för såväl hästar, som...



...annan boskap.
"Bäää!"


Hemma i vår trädgård blommar fortfarande en del av rosorna...(Se mer HÄR)


...och denna härliga solrosplantering sågs i en koloniträdgård, som jag körde förbi i veckan.


Fortfarande kan man även se blommande vallmo - inte illa för att vara början på oktober?


Jag önskar er alla en skön söndag&
NJUT i din trädgård!
hälsningar
AnnA
PS! Eferfest hos HÅKAN med mycket ögongodis finns HÄR.DS.

4 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Härliga bilder från fastlandet! Här börjar det också bli lite vackra höstfärger och om det inte regnar idag kanske man kan gå på en hundprommis vid havet eller i skogen och njuta lite!!
TREVLIG SÖNDAG
Susie

GladiGrönt sa...

Vilka underbara bilder, hösten är ju skön den också!Jag vill bara berätta att jag nu har fyra krukor med rotade sticklingar av din fina ros. Så gäller bara att klara dem över vintern.

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Vilken skön höstkänsla du förmedlar och visst var äppletavlan paradisiskt vacker i år. Ha det gott! /Carina

NinaH sa...

Makalösa bilder sedda med ett makalöst uppmärksamt öga!!!!!
Sverige är fantastiskt!!