Translate

fredag 30 december 2016

BLOOMING FRIDAY: Året 2017...


...ligger snart framför mig, och  i början på februari skall jag börja på en ny arbetsplats - både spännande och roligt och en utmaning, dessutom!


2017 - Ett år att vara rädd om sig själv och andra med, och dela med sig av glädje och positiv energi, njuta av vad livet serverar framför ögonen på en - deviser i mitt liv!


Jag skall fortsätta att rada upp och plocka ihop mina blomsterarrangemang från tidig vår...


...till sen höst,...


...plantera en ros eller två, eller tre, eller...fast inte just denna. 'Crimson Glory' - vacker, men svår.
Jo, kanske, kanske,  i en kruka, eller...


 Och luktärter skall jag försöka få igång sådd på till nästa år, just för att kunna plocka sådana här väldoftande buketter, som jag detta år plockade hemma hos en bekant.


Och min kamerat ...den skall ut och luftas som vanligt!
Här är några motiv från årets skörd.

 Årets sista BLOMMIGA FREDAG handlar om nästa år:2017. Gå till HÉLENA för att se fler tolkningar och framtidsvisoner.


Årets jul har gått i Amaryllisens tecken. Det har funnits och finns fortfarande mängder av skönheter hemma hos oss.
Och så for jag på en rejäl julasnuva precis inför julfirandet. Jag hann åka iväg på julafton, men sedan blev det mest att ligga under en filt och bara vara...
Får väl fira lite mer nu till nyår.
GOTT NYTT ÅR på er!
och TACK för alla trevliga kommentarer.

LEV VÄL!
hälsningar
AnnA

5 kommentarer:

Veronica sa...

Hur härligt är det inte att se de vårblommande trädgårdsirisen? Jösses vad man längtar dit!

Ha nu ett gott slut och gott nytt :D

Kram

GladiGrönt sa...

Gott Nytt År och tack för alla bilder under året!/Monica

Trädgård i Torslanda sa...

Gott Nytt År.Lycka till med nya jobbet. Fint med arrangemang. Jag är dålig på att ta in blommor men det ska jag göra mer under 2017.
//Helene

Villrose sa...

Spennende med noe nytt!
En vakker rose du viser. Erteblomster er må-ha!

Godt nyttår

Maribel sa...

Lycka till med det nya jobbet. Ser fram emot nya fina buketter under 2017.
Gott Nytt År!
Marika