Translate

fredag 27 oktober 2017

Blooming Friday: Förändringar...


...och färgskiftningar, som vanligt bland löven i oktober.
Positiv förändring i mitt liv är att jag är ute och promenerar minst 5 gånger i veckan, och jag känner redan att jag mår bättre och jag känner förändrad spänst i kroppen.


Jag missade uppstarten på denna säsongens två första BLOMMIGA FREDAGAR, men under säsongsuppehållet har jag publicerat mina blommiga foton på Instagram, som är en relativt ny förändring i mitt liv. Bloggandet har fått  ligga nere några månader, men nu är jag tillbaka igen.
Och mina instagrambilder finns på @annamhanssonamh om någon vill titta på dem, många av dem under #onebouquetperday  #dagensbukett eller...


#enbukettomdagen 


En annan trevlig förändring  i mitt liv är det blivit en del resande i år, till Berlin( fler foton finns i inlägget  HÄR)...


...Prag( trädgård vid Pragborgen, och fler foton från Prag finns HÄR)...


...och Dresden.
 Till Lucia blir det en återresa till Prag och Dresden igen.
Den ser jag verkligen fram emot!


I början på detta året gjorde jag en förändring i arbetslivet och bytte arbetsplats, och jag arbetar numera på ett demensboende med inriktning på kultur, sång, musik och trädgård.
En positiv förändring för mig, det med.
Och på försommaren satte vi frön av solros och ringblomma i vår trädgård, som vi haft sådan glädje av i buketter på bordet.
Faktum är att jag plockade in en av kanske säsongens sista buketter i dag på min enhet.

Härligt att vara tillbaka till ordningen igen med de Blommande Fredagarna hos Hèlena med bloggen "Bland Rosor&Bladlöss"
Fler tolkningar på veckans tema "Förändringar" finns HÄR.


Halloweenhelg och det är vackert att dekorera med pumpor vid entrén och på andra ställen, eller hur?
Trevlig Helg!
Hälsningar
AnnA

5 kommentarer:

Maribel sa...

Hej AnnA!
Många positiva förändringar, dina buketter blir man glad av.
Trevlig helg /Marika

Anjas Hill sa...

Hejsan! Du är ju en riktig bukettflicka och det är en rolig idé att göra som du. Själv har jag inte "avancerat" till instagram ännu - men, vem vet - det kanske kommer vilket år som helst!
Vilken fin resa du har gjort!
Ha det gott! /Anja

Carina sa...

Du har gjort stora förändringar på det personliga planet - skönt att de fallit väl ut. För mig är det fortfarande lättare att blogga än att instgramma... Gamla vanor dör långsamt :)

Ha en fin helg! Carina

Veronica sa...

Det är roligt att du kommit tillbaka till bloggandet.
Jag tycker att det ibland är lättare med insta men jag saknar texterna. Bilden i sig är inte så viktigt för mig utan text och bild tillsammans gör: DET!

Ha en skön helg!

//Veronica

Rost och rädisor sa...

Nytt jobb är verkligen en stor föränding! Grattis!Och jag har hittat dig på insta och njuter av dina buketter.
/Anette